17. Ak sa vyskytol prípad odstrániteľná vada po oprave opakovane (zvyčajne tretí
reklamácia pre rovnakú závadu alebo štvrtá pre odlišné závady) alebo má tovar
väčší počet chýb (spravidla najmenej tri chyby súčasne), má kupujúci právo
uplatniť požiadavku na zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpiť od
zmluvy.
18. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predávajúcemu oznámiť, aké
právo si zvolil. Zmena voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len vtedy,
žiadal Ak kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná. Nezvolí ak
kupujúci si svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má práva
rovnaká ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
19. Ak nie je oprava alebo výmena tovaru možná, na základe odstúpenia od
zmluvy môže kupujúci požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške.
20. Ak predávajúci preukáže, že kupujúci pred prevzatím o chybe tovaru vedel
alebo ju sám spôsobil, nie je predávajúci povinný nároku kupujúceho vyhovieť.
21. Kupujúci nemôže reklamovať zľavnený tovar z dôvodu, pre ktorý je daný tovar
zľavnený.
22. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke, v ktorej je
prijatie reklamácie možné, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania.
Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy
kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia
reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe
vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej trvania,
prípadne písomné odôvodnenie zamietnutie reklamácie.
23. Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v
zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava
doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná k odbornému
posúdeniu vady. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená
bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa
predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Márne uplynutí tejto
lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od
kúpnej zmluvy odstúpiť. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih,
kedy dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z chybného plnenia)
predávajúcemu.
24. Predávajúci písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie.
25. Právo z chybného plnenia kupujúcemu nenáleží, ak kupujúci pred prevzatím
veci vedel, že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
26. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne
vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto
právo môže kupujúci u predávajúceho uplatniť v lehote do jedného mesiaca
po uplynutí záručnej doby, v opačnom prípade ho súd nemusí priznať.
27. Voľbu spôsobu reklamácie má kupujúci.
28. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za
vady upravuje reklamačný poriadok predávajúceho.